8 Ağustos 2015 Cumartesi

Ver elini Moskova 2

Moskova maceramın ikinci yazısı daha çok nerelere gittim nereleri gördüm nerelere bayıldığım hakkında ve bol bol resimle dolu olacak :)



İlk önce söylemeliyim ki şehir çok güzel ve temiz. Biz daha çok merkezdeki yerleri gördük metro haritasındaki o yüzüğün dışına çıkmadık belki ondandır belki de tamamı böyledir bilemiyorum ama her yer sanat eseri gibi tüm binalara bakarken bir mutlu oluyor insan :)

Öncelikli olarak şehre yeni gelen herkesin ilk durağı Kızıl Meydan oluyor. Gerek Kremlin gerek Aziz Vasil Katedrali gerekse devasa alışveriş merkezi olan GUM kendine çekiyor insanı. Tabii buraya gelmişken Lenin'in mozolesini görmemek olmaz ama giriş saatleri çok kısıtlı önceden araştırıp gitmenizde fayda var derim :)

 

Kızıl meydan dışında sanırım vaktimin çoğunu park bahçe gezerek geçirdim:) Gerek ortam olsun gerek ağaçları gölleri olsun tüm parklara hayran kaldım diyebilirim ama kesinlikle benim favorim Gorky Park. tüm parklar çok büyük ve genelde herkes ya bisiklet sürüyor ya paten kayıyor maalesef ben hiçbirini beceremediğim için hiçbirini kiralayamadım ve yürüyerek gezmek zorunda kaldım her yeri.



 



Parkların ya da yolların kenarında ya da metronun altında mutlaka karşınıza bir sokak sanatçısı çıkıyor. Müzik şehrin her yerinde var diyebilirim. Hatta insanlar sokaklarda toplanıp yoga yapıyor ya da dans edebiliyorlar.

Parklar bahçeler dışında bol bol katedral kilise gezme fırsatım oldu ve kesinlikle Kurtarıcı İsa kilisesine bayıldım. İçeri girerken şortla girmeye izin yok biraz sıkı bir denetimden geçiyorsunuz ve kesinlikle fotoğraf çekemiyorsunuz ama içeri girince tüm bu sıkı denetime değiyor çünkü içerisi sanat eseri gibi. Çok yüksek bir kubbesi var ve her yer resimlerle süslü.






Buna ek olarak tabii ki Nazım Hikmet'in mezarının olduğu mezarlığı gezmeye de gittim ve çok şaşırdım çünkü zenginlerin ve önemli kişilerin kendilerine ait heykelleri kocaman alanları varken tanınmayanların mezarları duvara asılmış bir anıttan ibaret sadece. Ayrıca içeride Çehov'dan Mayakovsky'e kadar bir çok ünlü isim de burada yatıyor.

 

 


Son olarak eğer hediyelik eşya alacaksanız tabii ki İzmailova pazarına gideceksiniz. Burada bol bol matruşka, kalpak, eski Rus asker şapkaları, anahtarlık, buzdolabı magneti, shot bardağı, içki matarası, sigara tablası kısacası üzerinde Sscb amblemi olan bir sürü şey bulabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder