23 Aralık 2014 Salı

Ne Okuyorum? -Kaiken


Merhabalar merhabalar! :) Ne dinliyorum, ne izliyorum ve tabi ki ne okuyorum hakkında yazı yazma işini çok sevdim ben. Belki yazılan makyaj yazıları daha fazla ilgi görüyor ama olsun ben böylece hem kendimi hem de ilgi alanımdaki şeyleri tanıtmış oluyorum sizlere. 

Jean Cristophe Grange! Bana gerilim-maceran kitaplarını sevdiren kişi oldu kendisi. Bu aralar elimden düşüremiyorum Kaiken'i. Çok başarılı bir roman ve yazarın Japonya hakkında verdiği detaylar hem sizin bir çok konuda bilgi sahibi olmanızı sağlıyor hem de ne kadar emek verip, ne kadar çok araştırma yapmış olduğunu bize gösteriyor. Romanda Fransa'da evsizler yurdunda büyümüş bir polis memurunun üstünde durduğu bir dava ve kendi ailesinin başına gelenler anlatılıyor.


Romanın adının Kaiken olması kahranımız Passan'ın bir Japonya tutkunu olması, karısının bir Japon olması ve olayın can alıcı kısmının Japonya'da geçmesinden kaynaklanıyor. Ayrıca bir tür Japon hançeri olan Kaiken romanda önemli bir role sahip. Kitap Passan'ın uzun süredir peşinde olduğu bir hermafrodit hastasının hikayesiyle başlıyor. Saldırıların evine yönelmesiyle Passan kendisi gibi evsizler yurdunda büyümüş bu hastanın peşinden gitmeye ve ondan kurtulmaya çalışırken olaylar boyut değiştiriyor ve evine düzenlenen saldırıların kaynağının o değil de en yakın arkadaşı olduğu çıkıyor. Aslında çıkıyor denmemeli çünkü bir kaç satır sonra olaylar tekrar değişerek yapılan saldırıların sebebinin karısı olduğu ve bunu yapan kişinin Japonya'dan intikam için gelen kendi çocuklarının taşıyıcı annesi olduğu ortaya çıkıyor.

Bu satırları okuduğunuz zaman olaylar size fazla karışık gelebilir ama Grange'ın satırlarını okuduğunuzda her sayfada hayrete düşüp yeni bir kurgu ve yeni bilgilerle karşılaşıyorsunuz. Merak ve heyecan duygusunu sonuna kadar harekete geçiren Kaiken gerilim tarzını sevenlerin kesinlikle okuması gereken bir kitap.

Unutmadan söyleyim bu kitabı kütüphane gibi sessiz yerlerde okumayın çünkü istemsiz olarak -haa -yok artık! -vay be gibi sözcükler ağzınızdan kendiliğinden çıkıyor. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder